GO START YOUR OWN F*CKING BRAND

Klare taal op deze tee van Nudie (die overigens pas voor f/w 2011 is, en dus nog niet in de winkel ligt): ‘Go Start Yout Own F*cking Brand’. Kunnen wij ons wel in vinden. Niet zozeer om de reden waarom de oprichter van Nudie dit t-shirt in de collectie heeft (zij werd bij haar baan bij Lee te vaak op de vingers getikt voor creatieve uitspattingen en werd verzocht dat maar voor haar eigen merk te gaan doen. Dat deed ze. Met succes.), maar wél omdat we zo moe worden van al die lelijke imitatie-rommel.

In onze ogen gaat er niets boven de real thing, maar helaas zijn er nog veel te veel aanbieders van nephandel actief in de branche. Zelfs bij ons in de straat zien we met regelmaat verdacht bekende items in winkel hangen, die zij nooit hebben ingekocht bij de merken waar wij ze kopen. Maar ook de mensen die de nep-spullen dragen moeten bij zichzelf te raden gaan. Het zou zo fijn zijn als men massaal weigert die troep te kopen. Scheelt ons een hoop ellende. En misgelopen omzet. Want nee, op de G-Star hoort geen ’69’ te staan, maar écht ’96’. En nee, Lanvin-sneakertjes kosten geen 49,95. Onmogelijk. Als al die producenten die nu de imitatie-troep de markt inpompen nu eens gewoon met eigen coole labels op de proppen komen. Vernieuwend. En leuk. Dat zou top zijn. Go start your own f*cking brand!

 

 

 

Advertenties