NEUW DENIM

Met het begin van een nieuw seizoen, introduceren wij meteen een nieuw jeansmerk in ons toch al vrij imposante vak. Omdat wij bij Baretta geloven dat je moet blijven vernieuwen. En verrassen. En omdat we altijd op zoek zijn naar dat ene perfecte model, die geweldige wassing of die ultieme fit. Met daarbij een inspirerend verhaal. Want wij zijn gek op goede verhalen.

En dat heeft Neuw Denim. Afkomstig uit het verre Australië, maar toch perfect passend bij Baretta. Waarom? Omdat het merk tegen alle ongeschreven regels van de puristen in, vintage details en iconische kenmerken verwerkt in een moderne kijk op denim. En daar worden wij heel enthousiast van. Schoppen tegen heilige huisjes, en je nek uit durven steken. Eigenlijk precies waar onze shop ook voor staat.

Toen Par Lundqvist voor Lee werkte op het hoofdkantoor in Brussel, vermaakte hij zijn eigen vintage denims. Om klassiekers draagbaar te maken. Aan te passen aan de trends van nu. Of omdat een broek simpelweg lekkerder zat wanneer hij de pijpen wat smaller maakte, de rise wat lager of de yoke omdraaide. Deze bezigheden én het hoofdkantoor van Lee aan de Nieuwlandstraat zijn de basis geweest voor Neuw. Het aanpassen van de classics voor de fits, en de Nieuwlandstraat voor de naam. Neuw.

In de tijd dat Par met Richard Bell en Steven Little verantwoordelijk was voor Lee in Australie, werd niet alleen de broodnodige ervaring opgedaan, maar verdiende het drietal ook serieus geld met het terugverkopen van het merk aan VF. En zo was een succesformule geboren: de kennis, creativiteit, inspiratie én het geld om een supervet label op te zetten.

Vanuit een vintage gevoel, met liefde voor de rock ’n roll en stiekem een perfect uitgebalanceerde back office. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Maar het is waar. Want de superdenims van Neuw liggen nu bij Baretta. De Iggy (een ultieme skinny met stretch) in 3 wassingen (dark, light en black) en een prachtige destroyed tapered. De Ray. Betaalbaar, comfortabel én cool. Baretta loves Neuw.

foto 4
foto 3
foto 2
foto 1

Advertenties